miercuri, 15 decembrie 2010

“...Totdeuna am visat sa ma apuc de pictura pe care niciodata nu am pictat-o. Mereu am lasat pe altii... gasind ca eu nu sunt suficient  de inzestrat... sa aduc lumii o culoare in plus. Totusi cand ma uit la acest om... nu stiu sa-mi potrivesc cuvintele...”



Esref Armagan este un pictor nevazator. Nu a vazut niciodata pentru ca s-a nascut orb! El demnostreaza ca nu are nevoie de ochi pentru a vedea lumea.
In varsta de 52 de ani,  traieste in Turcia  si este apreciat de lumea artistica drept un veritabil fenomen.
Nu talentul impresioneza... poate nici temele sale uluitoare... ci faptul ca desi nu a vazut niciodata un obiect... le deseneaza pe toate perfect, compunere in spatiu, culori, chiar si cu jocuri de umbre... Si felul in care aseaza lucrurile arata ca are o viziune clara asupra lucrurilor...
Cum se poate sa aiba cineva care nu vede, o viziunea clara asupra lumii, a culorilor?
...a bulversat toate cunostintele stiintifice de pana astazi!

INTREBARE:
Ce si-ar dori pictorul Esref Amagan?
“... cu siguranta si-ar dori sa fie apreciat pentru ceea ce picteaza si nu doar pentru ca este capabil sa picteze... pentru ca el chiar nu se simt o curiozitate! ”

2 comentarii:

  1. extraordinar ce poate face acest om ! picturile sunt foarte frumoase ! incredibil!

    RăspundețiȘtergere
  2. Când "vezi" ce poate face... Dumnezeu, cu Mâna Sa şi doar cu Ea... parcă îţi e tot mai ruşine de "problemele cotidiene" de care te plângi adesea.
    Ce lecţie... ce om, ce suflet trebuie să fie în el... şi cât simte, percepe, vede - mult mai bine ca unii dintre noi.

    RăspundețiȘtergere