luni, 7 mai 2012

O pledoarie pentru viaţă.



O cheamă Speranţa, un nume predestinat, care i-a adus multă lumină în destinul îngrozitor care i-a fost dat! 

O tânără de 32 de ani din judeţul Alba luptă cu o boală extrem de rară şi dureroasă dar, nu se dă bătută în faţa sorţii, aşa cum puţini ar putea să o facă.


Deşi viaţa ei se desfăşoară între lipit şi dezlipit bandaje şi câteva reprize de dureri pe zi, Oana-Speranţa exprimă prin toţi porii optimism şi îşi doreşte cu disperare să trăiască...cât mai normal. Tânăra a fost diagnosticată de la vârsta de 6 ani cu epidermoliză buloasă distrofică, o afecţiune a pielii înfiorătoare care provoacă multiple răni pe corp, greu de privit. În timp, însă, boala atacă şi sistemul osos, la extremităţi, iar efectele sunt devastatoare şi ireversibile. Mai exact, degetele de la mâini şi de la picioare se atrofiază, chiar până la dispariţie.


Oana însă, găseşte zilnic puterea să deschidă ochii şi să se ia ”la trântă” cu ce i-a dat Dumnezeu. ”Sunt momente când îmi vine să mor de durere. Pentru mine toată viaţa a fost un chin. Copiii nu se jucau cu mine, în adolescenţă nu puteam să sper că voi avea un iubit şi singura persoană care mă alinta era mama”, ni s-a confesat Oana-Speranţa, slabă cât o fetişcană de 12 ani.


Dar, încăpăţânarea care o caracterizează a împins-o de la spate mereu. Şi-a terminat studiile cu rezultate excepţionale, iar acum vorbeşte fluent în limba engleză, deşi cu greu poate să ţină un pix în mână. Mai mult, privirea curată şi sufletul ei bun au reuşit să-l atragă pe Gigi, un prieten vechi, care în urmă cu doi ani a cerut-o de soţie. Brusc, viaţa Speranţei s-a schimbat.Am devenit soţie, acum am responsabilităţi, deşi nu pot să fac mai nimic prin casă. Gigi mă ajută cu tot şi mă înţelege de fiecare dată. Câteodată uit că sunt bolnavă pentru că nu discutăm niciodată despre ce mi se întâmplă. Doar când nu e el acasă şi am dureri cumplite îmi aduc aminte ce viaţă groaznică am”, mărturiseşte femeia.


Are nevoie de bani pentru a supravieţui...

Cu tot sprijinul pe care îl primeşte din partea soţului său, Oana şi Gigi se descurcă foarte greu cu banii. Ea primeşte o pensie de handicap de câteva sute de lei, nu poate să-şi găsească un serviciu, iar el munceşte pe unde apucă. Boala Oanei, deşi incurabilă, poate fi încetinită printr-un tratament costisitor pe care femeia nu şi-l permite.


Cont în lei:
Cec Bank IBAN:RO98CECEAB1308RON0360792- sucursala Zlatna


Cont în euro:
Raiffeisen Bank IBAN:RO36RZBR0000060012143466- sucursala din Alba-Iulia

Sursa: http://www.libertatea.ro/detalii/articol/fata-bube-rani-boala-rara-ajutor-392465.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu